Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 17 april 2012

Växthus-städning


Hej!

Idag var det riktigt ruskigt väder där ute...inte ens katterna vill vara med (!) 
Hagel såg jag ett tag och snö skulle det också komma...
Tur att man hann med lite växthus-städning här om dagen , för nu kan man inte göra något vettigt där inne , var tvungen att ta in alla växter tillbaka till källaren , det lilla olivträdet ni ser i bilden har tappat alla sina löv ...både dem gamla och de nya fina små grenarna det fick ... 



I år ska jag prova att använda plast i pallkragarna i växthuset, får vi se om det fungerar bättre med väta,om jag får behålla dem lite längre än jag trodde förr. Tre nya blev det också, min yngsta har hjälp till att måla de i grönt... för lite pizza-pengar   ;o)    och jag kommer att utöka med 2 dubbla till mina första potatis odlings försök...en tidig och en sen sort .
Har ni några tips om just potatis? Min kompis Lotta sa att om man delar potatisen på mitten ( och låter de torka lite grann...) innan man lägger de in i jorden,  då får man bättre och rikare skörd.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

5 kommentarer:

  1. Vilket fint växthus du har, hoppas det funkar med plasten, jag fick byta ut mina bräder förra året, odlar tomaterna i bädd och alla paprikor och chilisar i hinkar vilket fungerar jätte bra. Här är också otrevligt väder, snö, hagel och ÅSKA!!!! Ha en fin eftermiddag.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Blir sugen på växthus när jag läser detta.

    SvaraRadera
  3. Så fint du får det :-)

    Vill verkligen också ha ett växthus el. orangeri !!!

    Nu har jag skickat din vinst, kommer med posten, du får ett mail som avisering. Lämnade din yahoo mail, så kolla den :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  4. Du har inte funderat på att impregnera dem med järnvitriol. HELT ogiftigt är det.

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt växthus! ore ju drömmen att ha, kram Katta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...