Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 12 april 2012

Julrosor

Hej på er mina blogg-vänner!

Dessa fantastiska JULROSOR! Köpte hela 14 st.plantor och valt en plats som är ganska tråkig i min trädgård...mossa, buskar och björkar.
Tänk att äga en hel rabatt med BARA julrosor!
Jag har ingen plats längre ( tycker mest... min man...) där jag kan bara ha de eftersom julrosor kräver skugga och där jag har skugga så har jag mossa med...;o)


De fick vänta på altanen nån vecka eller två till man kunde gräva...massor med insekter kom fram, katterna kom fram och mannen kom fram och sa : du är ju inte klok !  Jag tog alldeles för många bilder ... så mycket jag tycker om dem! Visst är de underbara?


Som ni ser ...så är inte de här julrosorna gamla...gamla julrosor skiftar ofta i grönt , inte som de mörka varianterna som behåller sin färg längre tid. Detta händer för att foderbladen börjar producera grön klorofyll för att hjälpa växten att skaffa näring till fröproduktionen ( enl. http://www.julrosor.se/ )

Men jag hoppas att de blir gamla och kommer fram år efter år lika fina , varje vår!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. En julrosrabatt - underbart! Mycket trevligare än en mossig hörna.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter himla fint med en julrosrabatt, vilken lycka.
    Jag har inte fått min enda att överleva, kanske ska försöka igen,
    de är ju så vackra!
    Fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Underbara blommor! Mossa och julrosor låter vackert tycker jag. Hoppas de kommer att trivas där.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...