Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 20 april 2012

Vårig lavendel


God morgon på er allihopa!

Himmelskt bidraget jag har idag får det bli det lilla himlen ni ser över rosmarinen !
Vill du se fler bidrag så får du gå in hos Petunia HÄR
och va med du också med en liten bit av din
HIMMEL


Fikonträdet mår fortfarande bra, likaså rosmarinträdet och den lilla lavendeln på stam. Har hört att vi kommer att ha nästan 18 grader varmt strax innan Vallborgmässoafton! Kan det stämma? Då kanske man kan ta ut alla dessa växter som väntar så efter det efterlängtande solen!

Jag klippte min lavendel som jag köpte förra året till att ha den bredvid ett trädstam, hoppas den överlever den småländska vintern och blir lika fin som lavendeln i krukan ,som har en sådan härlig,  fräsch färg, eller hur? Tänk en liten krans med de blåa fina lavendel blommor....ja!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

7 kommentarer:

  1. Nydelige bilder.Lavendel har eg prøvd flere ganger men den har ikke kommt opp igjen.Skal den takest inn om vinteren?,det er jo en staude plante.Ønsker deg en flott helg:=)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! De får mig att längta ännu mer efter sol och värme :)

    SvaraRadera
  3. Åhh, så glad jag blir av dina vårliga bilder, här är allt bara grått idag!
    Ha en fin helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vi får verkligen hoppas värmen kommer snart!
    Jag står inte ut med denna kyla och nederbörden :-(

    Ser så härligt ut hos dig att jag gärna skulle vilja komma förbi, men det är ju en bit att köra, men kanske till sommaren :-)

    Kram Helene

    Ps. Ditt paket borde gå att hämta ut :-))

    SvaraRadera
  5. Hei hei :)
    Så flotte bilder fulle av vår og sommerstemning :)

    Kos deg med fredag og helg:)
    Solklem Lisa:)

    SvaraRadera
  6. Kjempefine bilder av lavendelen! Så kjempefin katt! Kommer til å ha en fotokonkurranse på min katteblogg: http://www.hakrilas.no/blogg i løpet av dagen, og der kan man vinne premier til katten sin!:)

    Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg!:)

    SvaraRadera
  7. DE abea astept sa plece odata "iubitul" meu ca ma obosit ci gelogia lui.Asa ca de abea astept da i-mi recapat Puterile".:-o!!!!!!!!!
    Mama :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...