Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 18 april 2012

Morötter och ringblommor

Hej!

Här ser ni vad jag har köpt tillsammans med min granne Lotta, frön som kommer från Nederländerna om jag förstått rätt...vi väntade länge på de och de var dyra ...med.
Så det enda jag väntar på är:
att JORDEN blir varm igen!!!
Så att man börjar så nån gång...Ringblommorna ska ha 12 grader i jorden ...jag tror jag har knappt ...3
 ;o(



Morötterna kostade typ 64 kronor för 400 frön, vi skulle dela på dem...tyckte vi , för vem behöver så många , med så lite odling plats ? Som ni ser, inte är det 400 st. eller hur?
Jag hoppas bara att det stämmer att de är resistenta mot morots-fluga, som de gärna påstår på påsen, annars handlar jag aldrig därifrån ;o(



Kantpetunia verkar vara i alla fall väldig frisk och växer som alla odlings-fantaster önskar! När sår ni morötter?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Hej på dej,
    Ringblomma räcker det att du sår en gång sedan har man den i hela trädgården om man in plockar av blommorna.
    Jag använder en del av blommorna till att göra världens bästa salva.
    Ha det gott
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Grattis Karla du har vunnit ett presentkort på 150:- i Frö med Posten tävlingen.

    Jag mailar dig en rabattkod så fort jag får den :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...