Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 14 april 2012

Julros-rabatten

Hello my friends,

Här är det berömda öst-sidan av min trädgård som jag delar med min snälla granne: Ingalill , hon som är så tacksam att ha sådana trevliga granar som vi (!) och blir så glad för det lilla minsta man gör för henne, 81 år gammal men pigg som en 40 årig i både sinne och tänkande. 

Ser ni björkarna jag pratade om i förra inlägget? 


Och här får ni se det färdiga arbetet från båda sidor ...jag kunde inte bestämma mig vilken sida var bäst att fotografera  ;o)
Alla julrosor har skydd i hård-plast mot gräsrötterna, så jag hoppas de klarar sig med det lilla jord de får.


Från början så ville jag ta ut all gräs...men jag fixade inte det...mossa fick jag ut, men gräset bland alla buskarnas rötter? Det gick ju inte. Mannen undrade hur han skulle klippa gräset ...där borta? Han fick inget svar. För trött för att tänka. Jag får väl sitta på knäna och ...klippa själv för hand då och då ...har ni bättre tips?



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Nydelige hagebilder! :)

    Ha en herlig lørdag!
    Klem Lisa:)

    SvaraRadera
  2. Vad fint med en hel kant av julrosor
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...