Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 27 februari 2012

Vårtecken med snödroppar

Hej!

Ni har säkert redan sett vårtecken med snödroppar...men inte mina egna , eller hur?
Vid husets vägg , i lä har det redan proppat ut några grupper under snön.
Det gör varje vår och lika spännande känns det att se dem här små perfekta lök-blommor.


Solen skiner och värmer lite mer än vanligt idag. Men det blåser ute så det känns lika ruggigt som vanligt en vinter dag trots allt!
Det är nu man blir lätt förskyld när man tror att det är vår och inte tar på sig ordentligt med ute-kläder .


Men snart är det mars, snart är det vår, snart är det ...sommar...? Ehhh...några månader tills det. Förra året hade vi ner till - 5 grader en natt i juni...då mina vinrankor slocknade...men de kom tillbaka till mig lite försiktigt men starka ändå!

De här snödropparna ni ser här är säkert de vanligaste arten...Galanthus Nivalis, som kommer från södra Europa. Välkänd och härdig i hela landet som breder ut sig med hjälp av sidolökar och frön. Jag har inte planterat dem, men är ändå mycket glad  för att de kommer till mig varje år med det första vårtecknet, lika fina och många som ni ser!

Ha en bra vårdag ni med!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Så härligt med vår, det vill vi ha nu.
    Kram EvaMaria

    SvaraRadera
  2. Våra har inte vågat sig opp ännu så jag njuter av dina bilder:)

    SvaraRadera
  3. Vineee vineee priimavaraaa,se asterne-n toata taraaa,
    Floricele pe campii,Hai sa le-adunam copii(un mic cantecel de aducere aminte cand erai copil) Kram Mamma

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...