Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 26 november 2011

Pepparkakshus 2011

Hej! Hej!
Nu kommer jag med några bilder från gårdagens pepparkaks-tillverkning hemma hos mig....alldeles BY MY SELF!
Hade inte precis ork för att tillverka själva väggarna i år...dem köpte jag färdiga på ICA. 


Det var RIKTIGT KUL att sätta på godiset, de små blommorna fick jag dela i mindre bitar från godis stavar. De är också godast :o)



Snön kommer från gröt-korn ...så det har ju anknytning med själva julen...det är lite snyggare med det än vanlig bomull, eller hur?


Staketet blev inte riktigt så lätt att tillverka...salta pinnar är väldig sköra och det smälta sockret SUPER FARLIG men det tar sig bra på bild, tycker jag!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

7 kommentarer:

  1. Hej Karla
    de där blev ju superduper :)
    å missa nu inte,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y


    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul å vara med :)
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Det var ett jättefint peparkakshus!!! smart att dekorera det i bitar.
    Trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev.
    Snön av risgryn är ju toppen....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Hej
    Nu ska jag titta runt på din fina blogg...
    fina katter, trädgård och betong ;)
    verkar lovande...

    SvaraRadera
  5. Am stiut eu ca am o fata isteata.Bravo i-mi place casuta pe care ai facut-o.
    I-ti merge mintea.Bine inteles esti ce-a mai desteapta ce-a mai ftumoasa si ce-a mai mai:):):) pentru mine
    Cu mult drag Mama

    SvaraRadera
  6. Hej Karla,
    Du har verkligen en jättefin blogg!
    Många inspirerande bilder, och du får det att se så lätt ut. Jag kanske ska ge mig på ett pepparkakshus i år igen...
    Jag har tur som bor granne med en sådan inspirationskälla!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...