Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 4 november 2011

Ros-plantering

Jag har fyndat rosor idag! En RHAPSODY IN BLUE och en HYBRID ROSA HELENAE. Fick ingen hjälp med grävningen...mannen ville inte ge sig när jag sa att platsen vid garage-dörren skulle passa perfekt med en buskros och en kläng-ros :(  Platsen är ju avsedd till MOTORVÄRMARE-KABELN, sa han flera gånger!


Men med lite KVINNO-LIST...så gick han till o med på att ge mig de här fästena som jag tror blir riktigt bra med att hjälpa rosorna växa bra på den VIKTIGA platsen! 


Här lånade jag lite bilder på Rhapsody in blue rosen...hoppas den klarrar sig hos mig ...jag bor i 4-5 zonen och den fina rosen är avsett till zon 3...Har ni några tips, eller har jag slängt pengarna i onödan?


Och här hittade jag en fin bild på Rosa Helenae  ... kan bara drömma STORT...
Many hugs for all of you,
Karla.

1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk färg på Rhapsody in blue, och den där Helena den har jag och den växer och växer så det kan hända att du får flytta den andra rosen så småningom;)
    Ha en härlig helg!
    Mvh Malena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...