Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 1 januari 2012

Första dagen på nya blogg-året!

Hej!
Hoppas ni har haft allihopa en fin natt- firande!
Jag hade det så trevligt igår... att jag fortfarande...ler med bred mun!
Mycket god mat ( bilder kommer imorgon...), fina blomster-arrangemang ( bilder kommer i övermorgon...) och fantastisk god NYÅRS-TÅRTA som JAG har bakat och LYCKATS med det...för en gång skull!


                           Tårtan heter KALAS TÅRTA
 och man hittar den på sid 163 i SJU SORTENS KAKOR -boken
...jag antar att dem flesta äger den, både gamla och nya exemplaren!
:o)
Den är lite svårare att baka än dem flesta tårtor  ...många ingredienser och mycket att läsa i receptet
...men JAG LOVAR : DET ÄR VÄRT BESVÄRET!!!


Lotta ( värdinnan ) , hade på sig en fantastisk fin mörk röd klänning igår ...här kommer det ett "smakprov"...vilka detaljer! Jag vill ha en likadan!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

10 kommentarer:

  1. Vilken smarrig tåra och snygg detalj på klänning.
    Dina kläder var inte pjåkiga heller ;-)

    Här firade vi i stilla mak, äldste sonen sjuk och stannade hemma istället för att följa mellansonen till moster i Stockholm och riktigt partaj.
    Vi fick ingen smarrig tårta som er utan jag tog och gjorde Choklad pannacotta med lite bär på toppen.

    Ungdomarna smällde lite fyrverkerier , som jag inte är så förtjust i, de låter för mycket. Vi skickade iväg några Khom Loys tyst och vackert :-)

    Kram och god fortsättning!
    Helene

    SvaraRadera
  2. Hej Karla.
    Vilken härligt tårta!
    Vill önska dig också en riktigt god fortsättning på 2012.
    Hälsningar
    Kristin

    SvaraRadera
  3. Oh! den tårtan ser verkligen god ut,
    du är duktig.
    Jag ska inte äta några smarriga tårtor på ett tag nu har jag tänkt haha!

    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  4. Tårtan såg supergod ut!
    God fortsättning på det nya året.
    Hälsningar från M och C.

    SvaraRadera
  5. Ingen dålig tårta...
    Ett Gott Nytt År till dej med....och vilka fina marschallhållare, häftigt med hönsnätet...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. God fortsättning

    Vilken tårta!
    Kanske även jag skulle lyckas med den.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  7. God fortsättning själv Karla! Hoppas att detta nya år ger dig allt du önskar dig!/Anja

    SvaraRadera
  8. Hi tɦere woulԀ you mind stating ԝhich blog
    platform you're worкing with? I'm going to start
    my own blog in thе near future but I'm havіng a diffіcult tine selecting
    between BlogEngine/Wordpress/B2evolutiοn and Drupal.
    The reason I ask is because your design seems different then most blogs
    and I'm loking for something completely unique.
    P.S My aрologies for getting оff-topic but I had to ask!


    Also νisit my blog ... realtor shelburne (Welcometoguam.Co.kr)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi! I went to your blog ... but I could not find a way to answer you. If you register in BLOGGER so you can take part of their design that is mighty easy to both create and modify pages according to your liking. Have a good time, Karla.

      Radera
  9. Most people do bicep curls with weights in their hands but if you
    are a beginner, you can skip the weights and just make your hand a fist.
    Once again, this is down to the specially
    designed sole. On the other hand longdistance running is
    a low-resistance highly repetitive exercise.

    My website ... more info about Andrea Albright's my bikini program here

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...