Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 31 januari 2012

Araucaria granen...lever vidare!

Hej!
Min lilla RUMSGRAN , som har ståt som julgran (bordsjulgran) iår...är fortfarande lika fin som då jag köpte den i blomsteraffären, här i byn.
Läser man på Wikipendia om denna sort så står det att i sin naturliga miljön kan detta barrträd bli hela
50 METER!
Herregud...det vill jag inte att den växer... så himla stort!


Jag känner mig så ...exotisk...med en sån växt i huset. Australien är trädens hemland, den vill ha rätt så mycket med vatten ...men jag kommer inte att hålla på att koka det eller vattna med hårt vatten heller ...har den anpassat sig att leva i Sverige så får det duga med vår kranvatten, eller hur?
Men fin är den , måste jag erkänna ...grenarna ser ut lite onaturlig plastiga, riktig gröna och glansiga...en riktig grön skönhet!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Det är klart att med en sån överlevande skönhet så måste du se till att den får komma ut i vår!

    SvaraRadera
  2. Klart den får se till att anpassa sig efter ditt vatten ;) sån är jag med när det gäller växter. Kram Katta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...