Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 19 februari 2012

Omskolning av småplantor

Hej! Hej!
Idag har jag varit i källaren och skolat om vissa av mina små älsklingar ;o)
Tiden går så fort där inne...
Här kommer några exempel på chili och tagettes.

Chili-plantorna måste vara dem bästa plantor man kan odla från frön! Tror att jag fått alla frön jag har sått...så det blir många plantor iår! Kanske inte så smart...jag får väl ta med till kompisar och tvinga på dem några plantor, för... slänga... vill jag inte göra.
Röd peppar = 14 st / 14 frö, Gul/orange peppar = 6st/ 6 frö, Habanero = 4st / 10 frö, Paprika (Hamenhögs) = 6st / 6 frö. Chilin köpte jag förra året en sån där ICA-plast burk med flera sorter chili i den.

Från en vit tobaks-planta som ni kan se i BETONG SIDAN, om ni har tid någon gång...har jag fått små plantor, men de är ju såååå små...kan knappt tro att det blir nåt av dem...Ja det blev en del tobaks-försök med , nästan alla frön tog sig upp, dem med.

Impecta sålde FÖRGET MIG EJ ( vita) , dem här fröna har jag aldrig provat så. De är mörker-groende, det var lite häftigt att se att det fungerar och när de kom upp från...mörkret så ljusnade rejält min dag!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...