Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 2 april 2012

Födelsedags-maten

Hello!
I`m back again!

Efter en fantastisk rolig helg med besök av min mamma , rätt så intensiv för att både hinna jobba och fixa lite god mat för allas smaker ;o)
så kan jag ta det lite lugnt och andas igen!
Se på den fina tulpan-buketen som jag fick ! 
Papegoj-tulpaner, eller hur?
Konstigt namn, men så intressanta blommor.


Smörgåstårta tycker jag är det mest tacksamma bjud maten när man inte vet hur många som kommer på kalaset...ibland gör jag inte mycket väsen av att jag fyller år...och då är detta en snabb lösning : alla äter smörgåstårta!


I boken SJU SORTERS KAKOR hittade jag den här Britt.Maries maräng-tårtan på sid 161...det är en lätt tårta ...men lite för sött för min egen smak.
Ingen klagade så kanske jag är lite hård mot mig själv...baka du också den om du har ont om tid...den är riktig snabb att fixa!


Hoppas ni har haft en fin söndag trots frost och blåst....jag känner på mig att Påsken kommer fram med bättre värme...så att alla kan ta sig en tid till allas Påsk-"pyntare"  och inte frysa på sina korta promenader efter ...ÄGG-TODDYN...    ;O)


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Ohh vilka härliga bilder du tar.
    Var i Småland bor du. Jag sitter också och bloggar i Småland;)
    Jag lägger mig som följare. Kram/Fia.

    SvaraRadera
  2. Vad gott det ser ut!
    Glöm inte maila mig din adress så jag får iväg din vinst innan jag far söderut :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  3. Men du då bor vi inte långt från varandra. Jag bor i Anneberg 1,5 mil från Eksjö;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...