Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 10 april 2012

Morsan på besök


God morgon på er!

Min mamma kom på besök i Påsk-veckan och hjälpte mig bland annat med att fixa i ordning tyget på 4 st. nyinköpta krukor i stål , krukor jag hittade på Netto för "hela" 25 kronor styck!
Med tyg , spets och allt!
Eftersom jag behövde ta bort botten-delen på tygerna så att vattnet kan rinna igenom från inne-krukan i plast , så satte jag min mamma i arbetet genast hon kom.
Hon är mycket glad att hjälpa till med två saker: strykning och sy-maskin arbeten.
Annars är hon en mycket glad och trevlig person ...väldig generös mot våra barn...fortfarande får de rejält med godis-pengar varje gång hon kommer på besök!


Tycker ni också att pelargoner passar bäst i de krukorna? Eller har ni annat tips? Den här tyget passar väl till vilken färg som helst ...vita pelargoner, röda...jag kan redan se framför mig 4 sådana fina ting...men bara på altanen ,eftersom tyget tål väl inget regn-vatten , tror jag.


Sedan åkte vi in till stan och jag bjöd på den mest populära svenska lunch som jag känner : RAGGMUNK MED FLÄSK.Gillar ni det? Hon gillade den också...;o)... och efter den "obligatoriska" fotot så passade vi på att snacka med 3 stela gubbar utanför restaurangen...mycket trevligt, faktiskt,hade vi !


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

6 kommentarer:

  1. Gillar tyget!!! det blev mycket snyggt!
    Påhittigt.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Va´ fiiint det blev! Håller med om att raggmunk är en riktig höjdare!
    Ha en fin vcka.
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Så fine de ble!! :)
    Og så koselig med mammabesøk :) ser ut som om dere har kost dere masse :)

    Ha ei fin ny uke:)
    Klem Lisa:)

    SvaraRadera
  4. Foarte frumos!
    Doua doamne frumoase, activitati frumoase, felicitari !

    SvaraRadera
  5. Nu cumva ma lauzi cam mult??In orice caz pe langa ca tu esti fiica mea draga ma bucur decate ori putem sa fim impreuna.Bine inteles ca nepotii mei au un loc special in inima si sufletul meu.In urma mea ei o sa i-si aduca aminte de mine cu multa bucurie.SPER...SANT SIGURA :-)
    Va imbratisez cu mult drag Mama

    SvaraRadera
  6. Det där kommer att bli hur snyggt som helst. Jag har mina i vanliga slitna lerkrukor.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...