Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 5 april 2012

Krokus


God morgon! God morgon1

Vad bra att jag tog "massa" bilder på mina krokusar! Nu ligger de mest på jorden utan ork att resa sig upp och ta nytta av det lilla sol vi får på eftermiddagarna.
Jag har 3 sorter krokus . 2 stora vanliga i 2 olika färg : vit och lilla och nyinköpta små sorter ...lite mörk lilla satta förra höst i 2 grupper i den nya månformade rabatten jag gjort i ordning framför växthuset.

Ser ni det lilla himlen i bakgrunden mellan husen över det vita och det andra krokusen? Det är mitt lilla bidrag till HIMELSKT ...det hittar du också hos PETUNIA här.



Den höstblommande krokusen har jag aldrig fått tag i ...det skulle vara trevlig att äga en sådan sort , eftersom krokusen , fast den är peren ...så blommar varje lök bara en enda gång .


Min granne har en speciellt sort ( den jag lånat för att göra i ordning påsk arrangemanget )
, blommorna är stark orange färgade , iögonfallande gula ...man ser de direkt i trädgårdslandet och på något sätt så " dras " man närmare till de för att kunna skåda de fina blommorna lite bättre! Vilka kvalitéer har dessa lökar...otroligt välkomna, tycker jag!




TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

6 kommentarer:

  1. Oh så många fina krokusar i påskens alla färger...och visst ser man himlen!
    Glad Påsk.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Så kjempefine bilder av krokusene! Ønsker deg en kjempefin skjærtorsdag, og en kjempefin og god påske!:)

    SvaraRadera
  3. Virkelig nydelige bilder du har tatt av krokusene. Skjønne blomster. Mine har dessverre blitt gjemt under et tykt lag snø nå.
    Måtte også innom og se bilder av de fine kattene dine. Morsomt at den ene var birma. Jeg har også to birmaer.
    God Påske!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder! Vad glad jag blev när jag hittade din blogg och såg att du också gillar att jobba med ståltråd! Så mycket fint du har gjort!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  5. Flotte krokus bilder,ett vårtegn,
    ønsker deg fortsatt en fin påske:)))

    SvaraRadera
  6. Krokusar kan man inte få för många av.
    Glad Påsk
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...