Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 4 april 2012

Påsk-pynt 2


God morgon mina vänner!

Jag tänkte visa min favorit Påsk-verk jag fixade precis innan "vintern" kom när vi hade fortfarande fina soldagar.
Nu är det frost på betong-ägget ....så länge... men jag vet att snart vänder det och våren kommer tillbaks med mera fart och massa grönt , igen.

Fört behövde jag ett "fat" till ägget , hönsnät är helt perfekt att forma ett, på några minuter kan man böja alla möjliga former...den här gången var det lättare med någonting rund-aktig.
Betong ägget är tillverkad vid en av mina betong-stunder förra året från ett vanligt godis påsk-ägg i kartong.


Påsk riset...ja det tog några veckor i rummet över elementen att få det fina grönska på blåbärsriset, så fin den grönskade...Ser ni de små ljus.rosa "frukterna"?
Lilla tuppen kanske inte syns så bra...men han försöker blinka lite , tycker jag åt alla håll ;o)

Krokusarna är egentligen mörk gula , en stark orange rättare sagt, tyckte att just de syns bättre i arrangemanget och den lilla dubbla snödroppen var min sista bland drygt 10 st. jag fått av min kompis Lotta ...bara så ...för att jag inte hade den sorten. Visst är hon snäll?

Hoppas på bättre väder framåt och många bilder med påsk-pynt från er alla .



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Å va fint! Å va härligt att ha tid att pyssla!

    SvaraRadera
  2. Not yet...we are going to go egg hunting soon :-)

    SvaraRadera
  3. Rigtig flotte dekorationer du har lavet.
    Ha´en god påskesøndag.
    Knus Hanne Bente / hbt.finus.dk

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...