Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 22 april 2012

Salladslök

Hej!

Lök måste det vara den enklaste grönsaken man kan odla...
Kan man verkligen misslyckas med lök?
Nej!
Jag låter inte löken växa sig stor, jag använder den till salladslök istället.
Då kan man lika gärna plantera tätt i en pallkrage och vänta till det växer till så långa blad som man önskar sig, kunna njuta både i salladen eller rå som krydda bredvid en varm skål med grönsakssoppa.


Eftersom sallads-löken är det första jag lägger i jorden på våren, så har jag märkt att varje år gör jag det med ett leende på läpparna. Hur mycket det är att rensa i pallkragen...spelar ingen roll, det känns alltid bra, positivt och med en ljus framtid att vänta till...själva skörden. Barnen brukar "stjäla" en eller två stycken när de går förbi pallen...det märker jag på ...lukten ...när de närmar sig.


Jag köpte bara 2 påsar med små lökar i år...hoppas det räcker för jag har bara en pallkrage till dem alla så de får trängas där så länge ;o)


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...