Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 8 april 2012

Påskdagen

Hej!

Upp och hoppa... idag blir det en solig dag!
Så finnt det ser ut genom fönstret!
Solen skinner redan nu vid 08 tiden men fortfarande kallt...vi hade hela -10 grader inatt! Mina små panseèr var så stela på morgonen innan jobbet , dem kändes glasiga och väldig sköra i löven...hmmmm hur ska detta gå?


Blev det mycket ägg i påsk-helgen för er med?
Vet ni varför vi äter så mycket ägg just nu i Påsk-tider?
De som vet ...säger att för länge sedan i kristendomen så hade vi 40 dagar fasta innan Påsk och det var absolut förbjudet att ätta just : ÄGG. Att måla ägg har visst längre historia...redan hos perser och egyptier innan kristendomen, målade man ägg...har ni set några ....så otroligt fina...jag har tyvärr inga bilder ,  men idag får ni se dessa skrämda varianter ...som jag blev inspirerrad av en annan blogg , men tyvärr så har jag slarvat bort det namnet, jag ska bli bättre på att spara namnen från och med nu ;o)

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!


2 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Herlig billede med "sjove æg".
    Ønsker dig en god påskesøndag / påske.
    Knus Hanne Bente

    SvaraRadera
  2. hei Karla :)
    Tusen takk for koselig hilsen hos meg, så moro at du stakk innom :) Håper du kommer tilbake :)

    Har lagt meg til som følger hos deg :) Var masse fine bilder her og masse stemning :)
    Klem Lisa:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...