Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 26 april 2012

Dhalia omplantering


Hej! Hej!

Jag antar att alla har omplanterat sina dhalja-knölar nu...jag tänkte bara visa att detta året klarade jag mig utan massa krukor, speciellt nu när jag såg att jag skulle få hela 15 st. 
Mannen hade ju så många 
pellets-säckar att kasta från källaren...så jag tänkte :
Återanvändning!
;o)



Bara klippa på mitten, rulla ihop till en "kruka" , plantera knölen och vips har man det färdigt! Det tar inte så mycket plats heller , är inte kinkiga och med några hål i botten så tror jag att de kan växa lika bra som i en vanlig plast-kruka, tills det är dags att plantera de i trädgården.


Är det nåt jag gillar med trädgårdsarbete...då måste det vara det lätta med dhalja-knölar...de kommer upp lika trygga varje år och med lite vatten och närring kan man absolut inte misslyckas! Den här gången fick de fin planterings jord...men jag har provat förr det billiga jorden med långtids.näring pulver och det har gått lika fint !


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Så smart med säckarna, jag som aldrig haft dalior blev jätte sugen!!
    Ha en fin dag.
    Kram lotta

    SvaraRadera
  2. Det var ju fiffigt att återanvända pelletssäckarna. Det blir så många när man värmer sin kåk på det viset.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...