Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 13 april 2012

Julrosor, del 2


Hej!

Eftersom jag tog "tusen-tals" bilder på julrosorna jag köpt så måste ni också se de ;o)
Gracie och Pepsi var med ett bra tag ...men inte fick jag hjälp vid grävningen!
Fy... vilket JOBB!
14 hål i riktig svår terräng...massor med björk rötter att både klippa och såga.
Mannen hjälpte till med den sista hålet som jag sparrade till ...sist (till honom ;o)
Han jobbade sig svettigt rätt länge med att ta ut den stora roten , med både slägga och spett. Sa inte mycket...men jag undrar fortfarande vad han verkligen tyckte om mina fina julrosor!!!


Nu är katterna väldig lustiga ....inte tror jag det beror på trädgårdsarbetet, nej då....men jag tror att jag har släppt ut de minst 10 gånger från källaren igår . De kommer in direkt från altanen , kommer in till källaren , blir utsläppta  och så här gör de om och om igen hela eftermiddagen lång.
 Hmmm ...är det nåt slags lek eller driver de med oss...jag skulle gärna vilja att den "stora" farliga PEPSI ska vakta lite mera vår tomt och jaga bort alla andra katter som kommer fram till oss och använder tomten som ..."RESTRROOM" ...men neeee du , han fortsätter att vara den trevliga hanen som välkomnar alla sina kompisar in till oss.
 GRACIE? Hon fortsätter att vara den lilla prinsessan som inte lägger sig i ...bara kollar ...på fåglarna.


Imorgon lägger jag upp bilder på det färdiga arbetet som jag "beräknade" till ett par timmar och i själva verket tog det ...2 dagar.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. For noen nydelige juleroser! :) Og så flinke derer er, det hørtes ut som veldig mye tungt arbid - men så blir så bra da man endelig er ferdig :)

    Kattene dine er såå skjønne - får bare lyst på å kose med de :)

    Ha ei herlig helg :)
    Klem Lisa:)

    SvaraRadera
  2. Julerose er herlig, men katten dine er bare nydelig; spesiell Pepsi!!!!!!
    ~.*.~
    Beatrice

    SvaraRadera
  3. Hristos a inviat!
    Multumesc la fel, transimte salutari din partea noastra si un paste romanesc fericit :)
    Geani

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...