Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 23 april 2012

Gracie- det riktiga lejonet!


Hej!

Man kan tro att katt-hanar ska vara stöddiga och va på vakt för alla "inkräktare" som kommer in på gården och gör sina behov i MINA rabatter!
Men neeee du....min svarta Pepsi är en väluppfostrat (?!) hane som "välkomnar" in alla dessa katter och kan till och med leka med de istället för att se till att de håller sig ...vid grinden
;o)

Gracie ...åt andra sidan har helt överraskat mig här om dagen när jag skulle samla bilder från rabatterna...
Det kom plötsligt in en svart och vit katt (tydligen en hane) och hon bara hoppade till smög sig bredvid trappan ( som en äkta gepard) och ...ja! Hoppade över den ovälkomna gästen , slog till med tassarna som en tokig katt , fräste och "tittade" snett på han tills han fattade puängen och gav sig iväg från min trädgård.



Min lilla PRINSESSAN ...som jag t.o.m. klippte klorna på henne, för att det lät så lustigt ibland på våra golv inne i huset...neee ska låta bli klorna fr.o.m. idag och " uppmuntra " henne att...slås ...till blodet sprutar!
 neee...jag skojar!...men det var RIKTIGT roligt att se henne...tyvärr så fick jag bara en bild på hennes bak ...i farten hann jag inte ställa in kameran ;o)

Detta får bli mitt bidrag på MÅNDAGSTEMA #37 hos Helenes Alt som er vackert Tema är I FARTEN ;O)


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

7 kommentarer:

  1. Det er lykkedes dig godt at fange situationen, og kender man katte kan man læse dine historie med humor. Flotte billeder !!

    Mit bidrag finder du her:

    http://www.starone.dk/b4/?page_id=267

    Hilsen!

    SvaraRadera
  2. Herlig. Katter er deilige dyr og du fikk tatt noen flotte bilder.
    Ha en fin dag. Hilsen
    http://www.starbear.no/mormor/2012/04/23/mandagstema-37/

    SvaraRadera
  3. Flotte og morsomme bilder av flotte pusekatter.Ha en fin uke :=)))

    SvaraRadera
  4. Der er fart på legende katte.. skønne billeder.

    SvaraRadera
  5. Så kjempefine og nydelige bilder av kattene dine! Har en fotokonkurranse på bloggen min for alle som har katt. Velkommen skal du være til å delta!:)

    Ønsker deg en kjempefin mandagskveld!:)

    SvaraRadera
  6. Dar cine era draga"intrusa"???Bravo Grace,fata isteata!!!Ca stapana ei Ha,ha,ha
    Mama

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...