Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 10 december 2012

Pepparkakshuset 2012

Ja ... så nu kommer några (?) bilder på årets pepparkakshus här hemma .


Jag tycker att det är super roligt att göra i ordning ett hus varje jul, tyvärr så är inte barnen längre med och hjälper till  , inget intresse där, men de säger trots det att de gillar mina pepparkaks-hus jättemycket  .



Jag har "skrivit" på taket av huset på båda språken ...bara för att det är kul att påminna de här hemma att jag fortfarande kan prata fler språk ;-) och göra min mamma lite glad förstås.


Huset köper jag på ICA för jag orkar inte fixa det från deg ...nuförtiden lyckas jag alltid ta sönder delarna och det färdiga delarna verkar vara lite starkare än de hemmagjorda.


Det är så kul att bara välja godiset, tycker jag , det får absolut inte bli samma varje år. 
Snön kommer från risgryn som är en både julig inslag och lätt och smidig att använda.


Vill du se mer JULSTÄMNING ...gå gärna in HÄR och kolla alla fina bloggar med sina bidrag .

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

9 kommentarer:

  1. Underbart fint.Godiset är perfekt.MVH

    SvaraRadera
  2. Så sött litet hus! Så vackert dekorerat!
    /Cika

    SvaraRadera
  3. WOW... Det er et meget flot hus du har lavet og sikken et stort stykke arbejde, wow..

    Jeg Håber at du og dine får en Rigtig God Jul og et Godt Nytår!!!

    SvaraRadera
  4. Du är en riktig mästerpysslare.

    SvaraRadera
  5. Utrolig flotte kage-huse, får lyst til at smage, men det går vel ikke :-)

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart pepparkakshus!! Jättefint!!

    SvaraRadera
  7. Så fint du skrivet med kristyren och vilka små gulliga godisgranar....
    Ha ent så bra i julmyset!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Åh så fint dekorerat!! Det där med godisgranarna var en kul idé!
    Jättefint pepparkakshus! KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Wow! For et fantastisk flott pepperkakehus! LOVE IT♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...