Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 6 december 2012

Apelsintorkning

Hello! Hello!
Jag lyckades till slut med torkningen av ett (en) apelsin!
50 grader i några timmar i ugnen...och bara den doften är värt all el...så härligt!


Nu kanske jag kan fixa ihop några hänge till dem så att jag kan ha det i granen senare.
Vad hade ni för gott i jul-granen , förra året ?
Jag hade pepparkakor.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Det måste ha doftat underbart när du torkade apelsinen.Och så fina skivorna blev.Blir snyggt i granen.MVH

    SvaraRadera
  2. Jag är så energisnål att jag lufttorkar mina. Tunna, tunna skivor, ca 2-3 mm,skär jag med vass kniv och lägger på ett bakplåtspapper och vänder så fort ena ytan torkat (efter ca 10 timmar). Något dygn senare är de torra nog att användas.De behåller färgen och blir inte så tråkigt bruna.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...