Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 17 februari 2013

Lillium

 
 Har provat att ta hand om liljan knölen eller om det är lökar jag ska kalla det istället...och efter alldeles för lång väntan så har jag inte fått se nån lilje blomma...bara en jätte stjälk och massa blad.
 

 
Så...antingen har jag missuppfattat hur man gör med den sorten eller så har jag ännu en gång haft för mycket närring i jorden.
Vad tror ni?
 

Den fina järn-rosen är tillverkad av min grabb på slöjden...jag blev så glad att han tänkte särskilt på mig när han kämpade med konstverket!
 


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. En "Lilium vadå" kanske behöver flera år av tillväxt innan den blommar? Eller har den haft det för varmt, om det är en utomhuslilja? Stjälken ser onekligen en aning "stocklöpt" ut. Men ge inte opp, den kommer säkert igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick den som en "lilium" från en granne bland annat som jag minns att jag skrev snabbt nåt slags namn i ett block. Har ingen anning vilken sort den är...men jag vet att den blev lång (över en meter) och ja...kanske hade jag den ute alldeles för varmt...Tack för svaret!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...