Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 24 februari 2013

Förändringar inför vår

Den här året måste vara förändringarnas år för minna sådder och de omplanterade sakerna jag sparat i källare över vintern...
1. Inga pelargon frö sådda...det var för låg avkastning och de enkla plantor jag köpt verkar vara både billiga och starka.


2. Ingen lista för egna sådder , jag kommer att anteckna i mitt lilla block, både datum och antal plantor från sådderna.


3. Ingen drivning i källare ... förutom dahliorna ...min man har tagit över rummet för pelletsens fördel.


4. Ingen kanna...fast den trivdes hos mig och förökades ganska fort...jag gillade inte blomman, bladen var ju fina men dem angreps otroligt ofta av ohyra ...hur mycket jag än försökte...så blev jag inte av med dem krypen.


5. Fikonet fick en stor kruka och jag kommer att ta hand om den bättre...bevattningen är mycket viktig för den här fantastiska snabb-växande träd...jag häpnar varje dag när jag ser en ny blad som har en sån vacker yta.


6. Ingen potatis blomma...rankorna blev alldeles för långa för min smak och var svår att placera växten med så få blommor som skräpade ner allt runt omkring...så hej då... till den med.



Har ni också stora förändringar inför vår?
Kanske inte så...drastiska som mina...

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Jag har också en del förändringar som ska göras men har inte riktigt fått klart för mig vad jag ska ändra på än=). Såg i ett tidigare inlägg att du skrev om vermikulit och perlit. Jag har själv inte använt mig av någotdera. Men detta år använder jag lysrör och det är ett framsteg hos mig!. Önskar dig en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  2. Det var många förändringar, jag kör nog på som vanligt men jag ska så tomaterna lite senare så de inte blir så rangliga, och så ska jag ha ännu mer paprikor och mindre chili.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...