Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 15 augusti 2012

Torkade vallmo frökapslar

Hej!
Nej...det är inte många vallmo av den vita sorten jag fick se i min lilla "månerabatt" iår...så inte många frökapslar att skryta med heller...


Jag vet inte om det inte vore bättre att låta kapslarna vara kvar på stjälken i själva rabatten och inte försöka torka själv dem inomhus.
Är det någon som vet vilket är bäst?
Eller så är det bara att fortsätta köpa fröpåsarna och så som vanligt?

 

Det vore mycket smidigare att låta bli de kapslarna...det ser inte ut att de torkar som de ska, inne i rummet , men fina att se på dem är det ...så här bara i en vacker vas!

Hur gör ni med sommarvallmon?


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Jag låter kapslarna sitta kvar på blomman tills dom blivit lite ljusbruna. Det brukar bli små hål under "hatten". Då är dom mogna att ta.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...