Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 12 augusti 2012

TOMATPLANTOR

Hej!
Har ni skördat era tomater ännu?
Jag tänkte "påminna" er med några collage jag gjort på mina tomat-plantor
kolla bara
hur vackra blommorna faktiskt är!



Bladen är ju inte så tokiga heller...
när jag tjuv nyper av dem så brukar jag andas in doften...
finns det något härligare än riktig solvarm tomat...doft?


Mina tomater är sådda tidig på våren från små frön...
den ena : en Lord Nillsons "PENSAS" är sådd sedan 10/02  i 11 st exemplar (av 14) och den andra sorten : Impectas "Gardener`s Delight" fick jag 27 plantor ( av 30 frön) ...av de så var 12 st mycket fina och starka exemplar...sådda så tidigt som 1/02.
Det "kliade" i fingrarna, kunde inte vänta längre med sådden
;o)


Nästa år så kanske jag kan vänta lite med att så fröna lite senare...det var lite kämpigt att hålla alla tomat-plantor på plats i källaren , de blev ganska stora och "skrek" efter växthus värmen...så jag kan verkligen så hälften av påsens små frön, nästa år...det fungerar ganska bra med just ...tomater....så varför överdriva...

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Vilka jättefina collage du gjort, nu väntar jag med spänning på att få se de färdiga frukterna också :-)Jag skördar lite tomater var dag nu, det är lyx det! Ha en skön söndag.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jodå, visst har vi mygg!
    Det går åt att ha på sig myggstift och jag använder ett som Tom köpt i Botswana Peaceful Sleep heter det o funkar ganska bra.
    Jag tycker det är värre med bromsarna som vi har här och då är det Radar som gäller. I dag duggade det lite så bromsarna höll sig borta :-)

    Här finns så mycket blåbär att jag nästan känner mig stressad när jag ser dem. Vill ju få hem hur mycket som helst, men orkar inte långa stunder i taget :-(
    Svamp är det sämre med tyvärr!

    Kram Helene

    SvaraRadera
  3. Mina tomater är inte mogna ännu. Jag planterade mina tomatfrön lite sent. Men de börjar bli ganska stora nu. Fina bilder du visar.
    Önskar dig en fin vecka,
    Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...