Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 16 augusti 2012

GURKA

Hej!

Gurkorna i mitt växthus är fina att skåda men tyvärr så har jag sått fel sort...två olika sorter till och med...inte som förra året när jag fick en stor överaskning över att se skörden ...i 2 månader har jag plockat in små goda , fasta gurkor...ca 5 stycken om dagen, en annan sort som jag glömde namnet på.


Mina egna ger inte så stor skörd, blir giggantisk stora och bitra i skalet, för att inte nämna alla vassa taggar som den ena sorten envisas med...;o)


Nästa år ska jag tänka lite mer inför köp av gurk frön. Det lustiga är att jag minns väl att jag försökte ta frön från förra årets underbara gurkor , men inte en enda gick det...nu....har hur många som helst...men till vilken nytta...vem vill ha dem...inte jag i alla fall.


Har ni någon erfarenhet av de stora och smala sorterna? Ska jag prova nästa år eller ska jag envisas med att hålla ögonen öppna efter mina "Västerås" -liknande små goda gröna gurkor?


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Jag tycker de ser underbara ut dina gurkor! Perfekta för inläggningar.Våra har inte ens hunnit till blomning än för en hungrig snigel stympade dem när de var nyss ytplanterade :(

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...