Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 25 augusti 2012

Rabattrosor

Hej på er allihopa!
I min lilla trädgård är det bara de här rabatt-rosorna som är finast just nu...små ...ej doftande...men så fina!
LOVELY FAIRY
ROSE


Av 72 st rabatt-rosor jag hittat på nätet så har jag 2 sorter (?) , hoppas jag hittar andra sorter som trivs i min zon så kan jag kanske utöka mina ...kanske inte i samma rabatt ...men så länge man har plats att gräva i trädgården ( när maken är på jobbet!) så hittar jag ju plats till fler sorter.

Båda 2 sorterna har jag köpt samtidigt förra året och planterat i min "månne-rabatt" , en rabatt som skulle bara vara vit och rosa blomrabatt.
På våren ska man beskära Lovley Fairy rosen , som är härdig till zon 3, gallra gamla grenar på olika höjder och det döda ska bort fram till det friska delen .
Här ser ni  en bild från tidig vår ,Lovely Fairy är planterat i mitten och de 2 Sommerwind rosorna på båda sidorna , nästan längst ut.


SOMMERWIND
ROSE


Med sina 5 cm stora blommor i lax rosa färg är Sommerwind en buskros som är härdig till zon 5. 
Gödsla på våren glömmer man ju inte om man har rosor över huvud taget, eller hur?
Det kanske därför är de så fina , mina små rosa , romantiska rosor!


Glöm inte gå in till Håkans blogg för det är SATURDAY SHOW OFF!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!


2 kommentarer:

  1. Underbara rosor....jag har köpt ljusrosa Fairy nu nyss. Får se om de tar sig. Vad fina " plattor " du har till dina växter , med namn på.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Dina rosor är jättesöta! Jag har en ros som heter Pink Fairy och den liknar din Lovely Fairy. De är nog släkt. Ha en fin helg,
    Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...