Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 17 september 2012

VINBÄR

Jag köpte två små vinbärsbuskar förra året, en vit (?) och en röd sort.
Goda...men få bär fick jag smaka .


Undrar om man måste vänta många år innan man kan skörda så många bär så att man kan både prova safta och sylta...
För det var inget fel på smaken, nej...


Föresten...
skulle de vita inte heta...svarta vinbär?
För jag minns inte riktigt att man saftar med vita!


Jag hade önskat mig att skörda många vinbär för att kunna baka en regäl  VINBÄRSTÅRTA!
Men...det blev inte som tänkt, som vanligt,
det blev en dubbel budapest(rulle)tårta istället!
Det gick ner den tårta med!
Fast med konserverade mandarin klyftor i.
;o)




TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Hej Karla!
    Det tar ett par-tre år innan du får en god skörd av vinbären. Men sedan blir det desto härligare. De vita vinbären är en variant av de röda. Svarta vinbär finns bara svarta och smakar helt annorlunda mot det röda/vita. De röda/vita är jättebra att frysa - de blir ännu godare (ja, lite som lingon)medan av de svarta gör man lämpligast saft och sylt av. Själv föredrar jag 'dockmat' - alltså rårörda med socker som jag matade mina dockor och nallar med som liten ;))))!/Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...