Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 24 september 2012

Rengöring av växthuset


Hej på er blogg-vänner!

Äntligen så har jag också hittat tid för denna "tråkiga" att göra nu på hösten...
Förra året tyckte jag att det var väldigt tungt, så jag hade inte precis lust att börja .
Jag "planerade" jobbet i 2 steg : rensning och  tvättning ...men jag hittade på ett litet smart och anorlunda sätt att snabba på processen så allt tog bara några timmar , en förmiddag!




Hemligheten är i form av ...en sopkvast (!) ...den billiga modellen som man kan hitta i alla afärrer för typ 30 kronor : det brukar heta : Sopset... med halvlångt skaft i lättmetall med tillhörande Sopkyffel i plast... som alla andra har i städ-skåpet, eller hur?
Eftersom "verktyget" har en så bra form, längd, tyngd och ...smidighet så passar den alldelles utmärkt till att "doppa" den i en vanlig billig hink med såpa och strycka över i alla hörn av växthuset!
Hur lätt som helst! 


Rengöringsmedlet köpte jag på Willab Garden för 139 kronor / litern, mot algbildning, bara att strycka på, vänta i några minuter och sedan ...spola bort det med vatten-slangen.


Äntligen färdigt!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Hei Karla. Oj for et nydelig drivhus du har! Det ble veldig rent og fint etter vask:) Nyt tirdagen! Klem Ellen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...