Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 3 september 2012

Potatisskörd

Hej!
Nu är man igång med skörden av en sort potatis jag planterade i vår...
ASTERIX heter denna sorten
en gul och fast potatis-sort
som jag många gånger har ätit i hemlandet.


Potatis blommorna och potatis bladen var finast att se på!
Av de 2 st. potatis som jag hade i en plastkruka ( på prov ) så fick jag ca 20 potatisar av hyfsad storlek!


Har kvar att ta upp en hel del från pallkragen, vi får se när detta blir gjort...för nu har jag börjat min
 "gris-vecka" idag , då gäller det att jobba 64 timmar dvs 3 eftermiddagar och 4 nätter.



En fantastisk knöl detta potatis, ger så mycket , inte bara till oss människor i form av kolhydra ter, eller som snacks...komposter får sitt med och jag vet att andra djur gillar det med.
Gillar ni särskild mycket just potatis?
Och i så fall...vilken sort är er favorit?
Man kanske skulle kunna prova en annan sort nästa år med!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Penelope är en ny fransk sort som vi provat i år. En riktig lyckträff. Och så mandelpotatis förstås.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...