Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 10 september 2012

Rosa Pion


Nee men...titta här vad jag har hittat bland glömda collage från början av sommaren!
Hur fina dessa skönheter är dem?
Hur kan man inte motstå att "dränka" sig i doften av en ...rosa vanlig pion?



Jag vet att det finns finare sorter...men inget slår den här färgen, tycker jag, synd bara att pionen blommar bara en kort period i början av den korta men intensiva säsongen vi har här i Sverige.
De enda insekter jag har sett i mina rabatter över pionerna är bara små myror. Vet inte hur mycket skada de gör...men de är väldig snabba att försvinna från sikten när man böjer sig över en fin och maffig blomma av den här sorten.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Vad härligt, tänk att få börja om igen och få vår på nytt och skippa vintern. Låt pionerna börja blomma på nytt :-)
    Näe, finare sorter finns inte, bara dyrare...
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...