Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 6 september 2012

La Paloma Rosen


Ja...vem gillar inte vita rosor?
Lätt fråga...
Jag tror ingen skulle undvika förälska sig i denna sort!
Ser ni vilka söta kanter den har?


En tysk (?) ros från 1985?
Ja, det verkar så.
Den har krämvita och stora rosblad, en medelstark doft och ska blomma från juli till oktober!
Det får vi väl se om detta stämmer på min egen La Paloma Ros!



Rosen har både taggar och mörkgröna blad och ska vara en fin snitt-blomma.
Det har jag inte provat ännu, men mycket sugen är jag på att ta in några stycken...Än så länge har jag bara sett få blommor och jag får vänta kanske till nästa år , om jag har tur så kommer jag att visa det för er också!


Visste ni att rosens dag är den 2 juli när ROSA har sin namnsdag?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Vilka vackra rosor och underbara dalior du har i din trädgård men så hemskt med "mördarsniglarna". Kommer de hit tror jag att jag får sluta odla grönsaker.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...