Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 26 september 2012

Sommar Malva

Hej!

Idag har jag samlat frön från denna skönhet!
En av mina favoriter bland lätta sommarblommor som är ettåriga.



Knopparna var snyggast, tycker jag .
Visste ni att malva-växterna finns som både buskar, örter och träd?
Blommorna har 5 kronblad och de finns i färgerna vit, rosa eller röd.
För att inte tala om att malva-växterna innehåller ungefär 1 500 arter ...



Det är andra året i rad som jag sår malva-frön...mycket lätta att gro och rikligt med blommor en stor del av sommaren!





TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Malvan är fin den frösår sej lätt här! Och dyker upp lite här o där!/Lila-Christina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...