Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 25 mars 2012

Påskliljor

Hej! Hej!

Jag var och besökte min granne och såg dem påskliljorna hon fick av mig i "sen" födelsedags-present!
Så fina!
Så maffiga!
Så...gula!


Ja, hon skulle sätta de i jorden sedan när de har blommat över. Påskliljor och narcisser ska vara lätt att lyckas med. Det är svårt det här med att komma ihåg skillnaden mellan påskliljor och narcisser( Pingstliljor) ...tycker jag. Men det sist nämnda ska ha ett större trumpet som oftast är gulfärgad och blommar senare...det är därför det senare namnet...Pingst. ;o)


Det bästa med dem här lökarna är att rådjuren inte gillar doften av dem och att de kommer tillbaka varje år lika fina och välkomna, både till PÅSK och PINGST:

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...