Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 14 mars 2012

Grytunderlägg

Hej!

Jag måste bara visa en av mina få saker som betyder mycket för mig ...inte bara att de är så vackra men för att de påminner mig av speciella människor.

Den här gryt-underlägget är tillverkat av en ca 80 årig man från byn, han har alltid varit så intresserad av konst i metall så att han har en hel verkstad hemma med olika svarvar , metallfräs och möjlighet att använda en ugn för att härda metall bitar i den. Ser ut som en pigg liten tomte med vitt skägg, som alltid går i arbetskläder och bor nästan jämt i den lilla verkstaden har har. Själv-upplärd , mycket uppskattad på sitt förra jobb med sina uppfinningar. Hela huset där han bor i, är fylld av väggmålningar gjorda av hans far som tillverkade allt i hemmet från handtaget på dörrarna... till husets fasad,som är lagd i stora stenplattor, i olika formar. Huset ser ut som ett riktigt hög "pepparkakshus" i sten! Ett riktigt KONSTVERK!

Jag fick träffa den här lilla mästaren av en tillfällighet genom mitt förra arbete...och eftersom jag antagligen bara "gapade" av beundran så bestämde han sig för att sälja nåt originellt, för strunt-summan av 100 kronor, detta gryt-underlägg som jag har upphängd i köket... och när jag ser den varje dag så tänker jag på honom , varje gång, förstås. ALLTID!


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...