Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 17 mars 2012

Loppis och kyckling favo-mat

God morgon på er!

Loppis är fortfarande POPPIS hos mig!
Tre ting har jag hittat ...igen... på Erikshjälpen.
Den lilla fina korgen som kostade bara 6 kronor! Kan ni förstå det? Så lite...hur skulle jag kunna lämna den kvar ???
Tänk bara...små violer i den ...eller små mini panseèr...eller vita små lobeljor...oj oj oj kan knappt vänta på att hitta den minsta alternativet till den här fantastisk fina korg!


Den stora skålen ska jag spara till jul, för hyacinter skulle trivas bäst i den och plåt-fatet är helt perfekt för betong-gjutning, eller hur?

Här kommer ett snabb matlagnings tips: ugnsbakade potatis klyftor med morötter och rosmarin tillsammans med marinerade kycklingsbitar! Enkelt och super snabbt så att man får tid för annat som är kanske viktigare nu när våren är på G...trädgårds-städning, kanske?


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

4 kommentarer:

  1. Finfina saker du hittade. Speciellt skålen som du tänker ha dina julhyacinter i var vacker i formen.

    Tack för mattipset!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Får nog ta en loppis vårrunda här, inspirerande...och den menyn får vi ha på våra vårdstädardagar.
    Ha en skön helg.
    Vivian

    SvaraRadera
  3. Jag håller med...jättesöt liten korg.

    Smaskig mat ..

    Kram

    SvaraRadera
  4. Perfekta fynd och snart drar ju betongsäsongen igång ;-)

    Älskar mat som gör sig själv, året om, men särskilt nu när man vill vara ute mest hela tiden :-)

    Idag åker Tom till Botswana så då blir Matilda o jag gräsänkor.
    Fördelen med det är att vi kan äta vad vi vill och när vi vill och mycket vegetariskt :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...