Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 24 mars 2012

Blomlökar

God morgon på er allihopa!

Vilka fina dagar ,eller hur?
Är ni också ute all ledig tid ni har? 
Igår har jag suttit en halv timme och solat och tyckte det var alldeles för länge sedan...vilken härlig värme...solvärmen sprider sig så behagligt i hela kroppen!

 Har köpt lite blom-lökar och har satt de i 3 krukor. 11 st. GLADIOLUS och 2x7 st RANUNCULUS.
Den vita Gladiolus Calliantus  en väldoftande Doftlilja , trivs på soliga platser och kan bli hela 80 cm lång!


Visste ni att Ranunkelsläktet och Smörblommor tillhör samma släkte? Har aldrig haft Ranunklar hemma ...det ska bli intressant att se om de kommer upp och är verkligen lika fina som på bilden...rötterna var spännande att se...som nåt hämtat från en skräck-film...;o)


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon på dig!
    jag har satt lite begoniaknölar och så himmelsblomma. Ska försöka sätta mina cannor i helgen - alla inomhus för fördrivning såklart. Knölar är KUL! hoppas att dina ranunklar blir fina som du vill.

    Kram

    SvaraRadera
  2. köpte likdana gladiolus häromdagen ..men har ännu int efått ner dem i jord......återstår att se vad vi får för resultat i sommar ...*ler

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...