Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 10 mars 2012

Död rosmarinträd och livfull fikonträd

Hej! Hej!
Lära sig av sina egna misstag?
Ja...så ska man tänka ...för att inte gå under när man misslyckas med nåt som man tror det är 
SUPER ENKELT.
;o)



TUR att det finns ...HOPP ;o) och man kan förnya sig ändå, som här med en ny Rosmarin-träd som inte bara var full med löv ...den stod också i blom i blomster afärren!

Har redan plockat några blad till en sats ungstekta potatis och morots-bitar. Vilken skillnad på färsk rosmarin och torkad rosmarin! Doften och smaken håller sig länge över potatis-rätten , likaså när den kallnat!


             Fikon-trädet växer och växer...hoppas bara det inte växer onaturligt snabbt!
Är det normalt att växa ca 20 cm i grenarna på 2 månader?


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Ja, fikonträd växer oerhört snabbt. Hade jag varit du hade jag planterat om den i en bra mycket större kruka så att rötterna också får plats att utvecklas i samma takt. Krukan den står i nu ser lite liten ut...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Min rosmarin är nog också död :-( Har klippt ned den och hoppas ett tag till.

    För två år sedan gjorde jag ett försök med lavendelträd och det misslyckades, ev. för att vi då flyttade från vårt gamla hus till lägenhet med dåliga förvaringsmöjligheter, men jag vågar nog mig inte på det igen på ett tag.

    Snart kommer det inlägg från mina dagar på Rum o Trädgård mässan :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...