Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 18 mars 2012

Canna

Hello my friends!

Denna exotiska CANNA har jag fått förra året av min kära granne och betong-gjutnings-kompis Lotta, i form av en knöl.
Förra sommaren växte lite mindre än iår...men inga blommor såg jag... inte.
Jag är inte bara ute efter en "exotisk" känsla och bara se på bladen, som ja...är fina, men en blomma vill jag gärna få se.
Har ni erfarenhet av Cannor?
De enda jag har sett är dem i komunens planteringar ute på torget på sommaren, tillsammans med olika sorter hängande petunior och andra små fina sommarblommor som jag inte kommer ihåg namnet på...



Jag kanske har omplanterad jordstammen lite för tidigt...kunde bara inte vänta längre, men 10 veckor räcker att vänta med omplanteringen...innan det är dags att plantera ute i krukorna. Den kräver mycket vatten ,värme och hög luftfuktighet.
Detta är för att Canna/Kanna kommer i huvudsak från den tropiska delen av Nord och Syd Amerika.

Jag läste på odla.se att krukplantorna ska sättas på en varm, skyddad och solig plats. "Placera gärna andra krukor framför så att Kannan har HUVUDET I SOLEN MEN FÖTTERNA I SKUGGAN"
             Coolt va?
       ;o)

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...