Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 12 mars 2012

Dill

Hej!
Helt otroligt!
Har sått dill från frön som jag har haft  i 5 år och se att det tar sig!
Mina försök att så direkt i landet har varit helt hopplösa i alla år!
Hade fiberduk och bra jord...men nej... inget högre än 10 cm .


Detta är en ny försök, undrar om jag ska spara dillen i kruka istället för att plantera ut det i pallkragen...då kanske man har en chans att plocka lite fin dill vid MIDSOMMAR.
Odlar ni dill? Vad är hemligheten med det? Hur gör ni? Jag ÄLSKAR dill i matlagningen och storhandlar torr kryddan på de större affärerna så att det finns hemma så det ...räcker.

Men riktig färsk, fin,  "hemmagjord" dill... har jag inte lyckats med nån gång...


Nästa projekt som jag ska klara av är att odla EGNA POTATIS!
Låter det barnsligt? Jag önskar mig bara 2 sorter...en sort till Midsommar och en sort till höstens skörding.
Är det någon som kan tipsa mig om några sorter som jag kan prova? Jag är ju riktig nybörjare och med så mycket att läsa på nätet om potatisodling så vet jag inte om jag fixar det...Har tagit fram 2 st pallkragar till det så länge ;o)


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Potatis är inte något jag är bra på, och inte dill heller kanske, men jag häller ut lite dillfrö på hösten och så dyker den opp lite här och där nästa säsong. Gärna bland ettårsvallmon:)

    SvaraRadera
  2. Det där känner jag definitivt igen. Dill vill, i min trädgård, inte sås i rader. Det blir noll och nix om jag försöker mig på det. Om jag däremot, som jag gjort de senaste fyra åren, kastar ut frön huller om buller mellan andra växter så tar det sig som bara den. Nu kör jag självtagna frön av Como på femte året och det funkar fint.

    Lycka till!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...