Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 26 mars 2012

Fläskpannkaka

God dag på er alla blogg-vänner!
Gillar ni fläsk-pannkaka?
Det gör jag ...nu så gärna! 
Första gången jag smakade det ...var när min blivande man skulle laga mat för mig för en massa år tillbaka.
Jag kunde inte svälja det...det var ju kött inuti!
Det tog några år och nu...älskar jag den med massor med lingonsylt!


Jag kanske skulle sparat ägg-skalen till nåt Påsk-pynt...men de åkte in i komposten istället...Gör ni mycket påsk-pynt?



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Mmmm älskar tjockpannkaka men vi har alltid bacon i istället och så lingonsylt förstås. Det är bland det godaste jag kan äta.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fläskpannkaka är ingen favorit.
    Däremot gillar jag Hirspannkaka som jag gjort på förskolan där jag arbetar.
    Barnen kallar den Mumspannkaka.
    Man gör vanlig ugnspannkakesmet men kokar även ett par dl hirs som man brer ut på plåten.
    Sedan serverar man den med drottningsylt och keso.
    Verkligen mumsigt och jättenyttigt!
    Hirs innehåller mycket kisel och det får vi inte i oss så mycket som vi behöver.

    Kram Helene

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...