Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 18 januari 2012

Krydd-burkar

Hej på er bloggvänner!
Vad sägs om lite ordning bland krydd-burkarna?
Jag brukar torka en del kryddor, använder det rätt så mycket ny förtiden ... förutom koriander... som visade sig vara en besvikelse i min matlagning
;o(


Dill, fransk dragon och libstika kan jag inte vara utan...om jag bara hade flera av sådana stora burkar ...så hade jag fyllt mera med basilika, timjan, rosmarin och vanlig dragon!
Rosmarinen smakar inte (nu) lika ljuvligt över ugn-potatisen som färsk...men jag står ut med det...till nästa sommar.

Jag har hört att om man smakar en ny rätt / ny krydda ...hela 9 gånger så kommer man att älska den och blir kanske din favorit!
Jag orkade inte prova med koriandern...tålde inte ens lukten av den. Men...är det någon som använder LIBSTIKA i sin matlagning, eller är det bara vi som kommer från öst-Europa som är vana att ha den i köttgrytor?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

4 kommentarer:

  1. Det enda jag använt libbsticka till är i soppor faktiskt.Numera saknar jag den plantan.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt inte använt libbsticka så mycket. Fick en planta från min morfars trädgård, och den luktar så gott. Kanske är dags att prova använda den ;)

    SvaraRadera
  3. Libbsticka... den försökte jag så från frö förra året men det gick inte alls. Jag ska testa igen i år, hade nämligen tänkt att jag skulle kunna använda den i stället för selleri i olika maträtter. De är ju rätt lika i smaken. Jaaaa, du är inte ensam om att ha mer än svårt för koriander. Fy vad äckligt det är! ;) Har testat två gånger och det gååååår inte! I år ska jag bli lika duktig som dig på att torka kryddor och använda i matlagningen. Orken har inte riktigt räckt ända fram...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...