Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 7 januari 2012

EGNA SÅDDEN

Hej! Hej!
Jaha, fram med mera saker till sådderna ...jag tycker det finns så mycket nu i affärerna nuförtiden att köpa till just trädgårdshjälp för såna som jag som är osäker på mycket när det gäller allt som innebär JORD, VATTEN och NÄRING till växterna.


Därför har jag tänkt samla mig och DOKUMENTERA allt jag gör så att nästa gång...nästa år...kanske blir det lättare i detta "djungel" av frö, lökar, buskar, perrener, rosor ,träd och sommarblommor som jag så gärna vill ha!
Börjar med min första lista av JANUARI sådder med hjälp av Microsoft Word...där kan man ta fram filen när man behöver fylla på nytt information...då kanske man ser lättare om man var framgångsrik med något av sådderna jag provar mig fram.



Vad tycker ni, är det värt att prova?...oj ...nu ser jag att jag stavade fel i "CHILLI" ...måste ändra till CHILI, eller ...
:o)

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

6 kommentarer:

  1. Härligt att få en påminnelse om att trädgårdssäsongen är i antågande.

    SvaraRadera
  2. Åh, de tär så spännande nu med när såtiden börjar krypa närmare.

    Jo, på lilla Breas fot sitter en fjäril. Bara så söt!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Inte behöver du ändra stavningen, syns inte då hela dokumentet är så snyggt.

    Måste nog ta fram mina fröer snart och se vad jag har. Det är så mycket som ska göras hela tiden bara, så jag kommer inte till skott ;-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  4. En jätte bra ide´men då måste man kunna lite om hur man gör tabeller . Det är jag inget vidare på.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken ordning du har! Toppenbra att ha att gå tillbaka till när nästa säsong börjar. Själv skriver jag bara i en trädgårdsdagbok, rakt upp och ner.
    Ha det så gott
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  6. Hej Karla,
    Vad duktig du är, jag har köpt en påse med kronärtskocksfrön. Måste testa det i år och hoppas att det blir en solig sommar.
    Ha det gott
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...