Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

måndag 23 januari 2012

Bra termometer ...koll!

Hej!
Fortfarande lika vit ute , snön ligger tungt på alla grenar, allt är still och...
vintrigt.
Men en pelargon...ja...det är lite bättre att skåda...trots att den är så liten som några dagar gammal.


           Jag måste bara visa den bästa teknik pryl jag använder i mitt hem. På sommaren ligger den här termometern i växthuset och den lilla sändaren visar mig hur många grader jag har till mina uteväxter.
På vintern så har jag användning av dem för sådderna i pann-rummet ...bara öppna källartrappan och kolla då och då hur många grader vi har i rummet.
                   Smidigt, va?


Har inte behövt byta batteri ännu...det ska bli intressant hur länge den håller.

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Gillar också pelargonen bättre..
    Jag är så dålig på att så, har inte riktigt tålamod tror jag. Ska ändå försöka lite, på vinst o förlust..

    Ha det gott/Tina

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med snön men man blir lika glad för den första lilla späda skottet som kommer upp. Hopp om vår och kommande växtsäsong.
    Ha det så bra
    Kristina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...