Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 6 januari 2012

Första förberedelse för sådd för 2012

Hej på er alla bloggisar!
Är det FÖR tidigt för sådd?
Jag kan inte vänta längre...har fått lite tips att man kan börja så chili och paprika redan i januari såååå...fram men allt man har sparat i kylen och börja planera!

Har tagit fram mina frö till pelargoner ...som jag har aldrig provat att driva fram förrut.
Egna frö från chili frukter som jag tyckte var fina nog för att producera och till sist 2 SVÅRA fröpåsar från Impecta som ska bli en UTMANING!
Det kanske blir som med mina jätte många frö till vit lavendel...fick fram bara 3 st. överlevande plantor som väntar i källaren för att tas fram till värme om nån månad...

På tal om nånting annat...har du hört om Project 333 förut?
du kan gå in hos Helene och läsa mer om detta HÄR
den 4-de jan inlägget.
Här är mina 10 saker som jag har tagit fram ...
UT med dem!!!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Härligt att du hänger på då kan vi peppa varandra :-)
    Projektet som handlar om 10 saker/ vecka heter 10 things challenge.
    Project 333 handlar om garderoben och vad man har på sig.
    Det är lätt att blanda ihop dem ;-)

    Jag ska snart också ta fram mina fröer och se om jag behöver kompletera med något.
    Antar att det blir en beställning från Impecta, men aningens mindre än förra året då jag handlade för alldeles för många hundralappar, men så fick jag till något som kan kallas trädgård också :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  2. Hej Karla. Åååå vad spännande med sådderna.

    Ang. armeringsjärnen .....jag har inga i mitt växthus , de på bilden är från Rosengården i Nora. Men jag har på vissa andra ställen i trädgården. Jag har köpt mina på ett vanligt byggvaruhus. På nåt ställe har jag sett redan kapade i mindre bitar annars får man köpa en större bit om de inte är vänliga att kapa och sälja mindre.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad det gäller frösådder är jag lite trögstartad med det jag blir allt lite sugen när jag läser på andras bloggar. Härlig amaryllis i förra inlägget.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...