Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 8 januari 2012

Fröställningen

Hej, mina vänner!
När jag letade efter en lösning med att stapla alla de små sådd-burkar ....så snubblade jag på den här ställningen i källaren!
Den köpte jag till husvagns-tältet förra året men har inte används ännu...
Med lite aluminiumfolie över så tror jag att den kommer ...äntligen till användning!


Här har jag ett smart tips "väl beprövat" i två år...tandpetare, frystejp och permanent-penna. Man kan snabbt tillverka små skylltar till fröna , billiga (man slänger de ändå sen ) och lätt kan hittas i FRÖ LISTAN :
Ex:     1. = CHILI / RÖD PEPPAR
         5. = FRÖ PELARGON / RÖD
Då slipper man skriva så mycket på så många ...pinnar eller etiketer
:o)



Pepsi hade riktig koll på mig hela tiden. Han kände på sig att det är nåt på gång...med all jordlukt omkring sig. Han släppte inte mig med blicken   ;o)...men vände sig bort när jag närmade mig med min ...jobbiga kamera...och låtsade att han inte ...var där!



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att få inspiration och tips från dig om både vagnen och skyltarna. Jätte fiffigt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fiffiga lösningar du kommer på.
    Pepsi är en riktigt ståtlig kille. Han utstrålar integritet.

    SvaraRadera
  3. Smart idé!
    Ha det gott
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset med tandpetarna :-)

    Det ska jag försöka komma i håg.

    Kram Helene

    PS. Har jag frågat om du har Facebook? DS

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...