Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 2 december 2011

Pepparkakor till jobbet

Hej! Hej! Hej!
Här kommer bilderna på mina tre ...arbetskamrater...
:o)
Gissa om de tyckte att jag var snäll i år när jag kom med deras...avbilder!


Här är ju tre av de MÅNGA pepparkakor som skall hänga i ...granen eller någonting annat, det är väl inte alla som har stor gran inomhus ...om man inte har plats i huset ,eller hur? En liten tjock gran i kruka kanske duger lika bra...Jag önskar mig en riktig gammaldags variant med RIKTIGA ljus som förr i tiden och godis i fina godispapper (som i Rumänien på 70-talet) ...Kanske lite TOKIGT...men den känsla man fick runt 10-års åldern...när man väntade på TOMTEN och fick smaka på apelsiner och mjölkchoklad som föräldrarna fick i julklapp till sina barn från fabrikerna i den gamla kommunistiska tiden...

Få se om jag hittar nåt snyggt att binda dem i ...den maffiga granen!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha...okey...men jag tänkte närmast på snöflingorna som dalar ner på din blogg....jag har hittat några, men tycker de funkar så där.... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mi-a placut comentariul tau.Mi-a adus aminte de copilaria mea,cand in loc de brad aveam numai o cloamba(ramura )de brad iar noi copii ne bucuram ff tare asteptand cadourile de la Mosul pe care bine inteles nu l-am vazut niciodata.Iar colegii tai sunt f faini si haipsi.Bravo!!!
    Mama

    SvaraRadera
  3. Söta pepparkakor :)

    ... nej, jag har inte broderat. Det var min Mormor som var duktig och jag hade turen att få många fina alster :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...