Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

lördag 10 december 2011

Jul-lökar eller vår-lökar ?

Hallo! Hallo!
Är det någon som vet vad dessa lökar heter? De är inga Hyacinter...det ska vara nåt i "narciss" hålet...Vita minns jag att dem är i alla fall!
Jag frågade i trädgårdsaffären men glömde vad dem sa på direkten...jag har alltid svårt men svenska blomnamn. Och efternamn så klart ...man måste heta nåt i still med Axelsson, Håård eller Kind för att det ska fastna...vanliga Svensson, Johansson eller Eriksson...försvinner direkt!


Min underbara "Julgran" ska kläs snart med pepparkakorna som jag presenterade i ett annat inlägg...ska bara tvinna färdigt tråden , så här lite gammaldags, det verkar ta ju evigheter. Jag är inte så himla förtjust i röda tomtar ...men den här lilla tomte-flicka (?) ska vara med i år...kanske för sista julen.


Vi "syns" imorgon, hoppas ni tänker klä era granar ni med i år ...det är så spännande med inspiration från alla er jag besöker flitigt!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

7 kommentarer:

  1. Det ser ut att vara multiflorahyacinter. Multi= många.

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Hej Karla
    Här var det riktigt juligt :)
    å missa nu inte,.

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Hvor har du gjort det hyggeligt.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  4. Hyacinter är det inte!Axelsson tror det är gamla potatis som grott för länge,testa och sätt dom nu så kanske du får nypotais till JUL!!!

    SvaraRadera
  5. Inte hyacinter säger du?!Annars håller jag med Marina det var det första som slog mig.
    Kanske tänkte du på tazetter?
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Oj! Det gröna man ser liknar precis hyacinternas. Blir spännande att se när de slår ut : ) Och juligt och fint är det!
    /Cika

    SvaraRadera
  7. Ce faine ti-au iesit
    Mama

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...