Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 9 december 2011

JULGRAN ?


Hej på er gott folk!
Jag nästan "sprang" till trädgårdsaffären för att köpa ...en vit hyacint...
Ja det fanns alla sorter, fortfarande.
Men...framför mig så "vinkade" den här granen till mig så jag glömde alla fina små lökar och lyfte upp granen och lämnade inte den ifrån mig...Det var det finaste jag har sett i hela mitt liv!


                              Den heter ARAUCARIA granen
och om man översätter från etikett...så säger de att :"Denna växt från Australia är mycket stark. Lämplig för inomhus och utomhus. Inte vinterhärdiga. Ljus till soligt läge. Håll jorden fuktigt och gödsla regelbundet. Bara som dekoration inte för konsumtion."
                                                                         :o)


Ja...den är så fin ...att man kan nog tänka sig att ...smaka lite på det!!!

OBS: Jag gjuter i betong ...men den här fina krukan kunde jag inte lämna i affären...och fåren har jag haft i många år ...det är som med tomtarna man tar dem fram vid varje jul om man gillar dem jätte mycket och varje gång blir man glad för så lite...eller?

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

2 kommentarer:

  1. Waooo supervackert ♥...
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Kikar förbi: Så juligt och fint det var här inne! Granen är jättefin! Och så fint det kommer att bli när alla hyacinter i krukan slår ut : )
    /Cika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...